“Finaalirevanssi?”
“Kosto elää…”
“Tappara on perästä.”
“Tappara: kun ei osata lentää, jäädään vaan maahan makaamaan.”
Tähän tapaan Lahden Pelicans markkinoi viime perjantain kotiotteluaan Tapparaa vastaan julkaisemalla neljä somepäivitystä klo 16.15-17.18 välillä. Siihen aikaan niillä ei ollut ottelun ennakkomarkkinoinnin kannalta enää mitään merkitystä.
Merkitystä on sillä, että viestintään ei kannattaisi liittää ihan kaikkia kahvipöydässä tai humalassa huvittavia heittoja. Pelicansin toimistolla nämä varmasti naurattivat niitä, jotka sinne on palkattu nauramaan.
Samaan aikaan monet lahtelaisen kiekkoyhteisön jäsenet ihmettelevät, mitä helvettiä oma rakas jääkiekkoseura oikein sekoilee.
Pieni nokittelu on urheilussa paikallaan, sitä monet muut seurat nokkelasti harrastavatkin. Pelicansin some-örvellys oli sitten jotain muuta, aivan kuin fanisivuston tai harrasteporukan vahinkolaukauksia. Erilaisten outouksien ja kotikutoisten epäonnistumisten osuus Pelicansin viestinnästä on viime vuosina ollut niin suurta, että se uhkaa jo koko viestinnän uskottavuutta ja mielekkyyttä. Ei voi tietää, onko kyse osaamattomuudesta vai myös tyhmyydestä.
Kun Pelicansin “kosto elää”, niin kenen henkisiä haamuja silloin jahdataan? Seuran, yhteisön vai kenties jonkun yksittäisen henkilön omia?
Minuutin miete on Kiekkoaktivisti-blogissa säännöllisen epäsäännöllisesti ilmestyvä välipala, jossa esitetään lyhyt idea tai pohdinta vaihtuvasta aiheesta.
Seuraa ja saa blogin tuoreimmat päivitykset Facebookissa ja Instagramissa, tai jätä kommentti alla olevaan laatikkoon.