Minuutin miete: Kuinka mainostaa ja halveksia energiajuomia samaan aikaan

Pelicans näyttää päässeen hyvään vauhtiin provosoivassa markkinoinnissaan. Tuorein esimerkki on tänään itävaltalaista Red Bull Salzburgia vastaan pelattavan CHL-ottelun ennakkomainonnasta, jota Pelicans maustoi sloganilla “Energy drinks are bad for you”.

Energiajuomat ovat sinulle pahasta. Näin sanoo siis Pelicans, jonka paras alle 20-vuotias pelaaja esiintyy Liigan otteluissa energiajuomavalmistaja Red Bullin mainoksin koristellussa kypärässä. Tosin mainitun tekstin sisältänyt kuva oli näemmä jälkeenpäin poistettu somesta.

Nooh, mitä tuosta nyt. Pojat on poikia. Rapatessa roiskuu. Vitsillähän me vaan.

Ja kiinnostaako lopulta ketään, jos Pelicans itse suuntaa energiajuomien markkinointia nuorille ja tekee yhteistyötä vaikkapa Kärkkäisen kaltaisen yrityksen kanssa. Rahaa se on niiltäkin, ja mietitään niitä mahdollisia arvovalintoja sitten joskus myöhemmin.

Tietysti faktat voisi edes esittää oikein. Pelicansilta tulleen sähköpostin mukaan “kotijoukkue Pelicans kohtaa saksalaisen huippuvastustajan, Red Bull Salzburgin!”

Toisaalta lehdessä julkaistun ottelumainoksen mukaan tänään pelin jälkeen on “allekirjoitustilaisuus”. Tänään kannattaa ottaa lainantakauspaperit mukaan.

Seuraa ja saa blogin tuoreimmat päivitykset Facebookissa ja Instagramissa, tai jätä kommentti alla olevaan laatikkoon.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *